نحوه تنظیم سطح آب در کاسه توالت

لوله بازکنی و تخلیه چاه

نحوه تنظیم سطح آب در کاسه توالت

۵۶ بازديد

در این مطلب از مطالب لوله بازکنی به خصوص لوله بازکنی پونک به نحوه تنظیم سطح آب کاسه توالت می پردازیم. داشتن آب زیاد یا کم در کاسه توالت چیز بدی است. سطوح نامناسب آب می تواند به این معنی باشد که توالت شما به درستی سیفون نمی شود، بنابراین یادگیری نحوه تنظیم سطح آب در کاسه توالت می تواند از از کار افتادن حمام شما جلوگیری کند. برای رفع مشکل می توانید چند ترفند ساده را امتحان کنید. شش راه برای تنظیم سطح آب توالت و بازگرداندن حمام خود را به کار ادامه دهید.

چرا باید سطح آب را در توالت تنظیم کنم؟

 

تنظیم سطح آب در توالت شما در زمانی که خیلی زیاد یا کم است، باعث می شود که به طور معمول آب شود و می تواند توالت شما را کارآمدتر کند. هنگامی که سطح آب خیلی پایین است، ممکن است توالت شما برای شستشوی آب با مشکل مواجه شود و منجر به گرفتگی شود. از سوی دیگر، زمانی که سطح آب خیلی بالا باشد، کاسه توالت شما ممکن است سرریز شود و باعث به هم ریختگی کف حمام شود.

 

حتی اگر برای تمیز کردن با مشکل مواجه نشوید، سطح آب بیش از حد بالا معمولاً به این معنی است که آب دائماً به طور غیرضروری از توالت شما عبور می کند، که می تواند منجر به هزینه بیشتر از حد معمول آب شود. بنابراین در مجموع، ایده خوبی است که در صورت نیاز سطح آب توالت خود را تنظیم کنید.

نشانه هایی که نشان می دهد سطح آب در توالت شما خیلی بالا یا پایین است

 

تشخیص اینکه آیا سطح آب توالت شما نیاز به تنظیم دارد یا خیر، بسیار آسان است زیرا باید تقریباً نصف آن پر باشد. همچنین می‌توانید سطح آب مخزن توالت خود را بررسی کنید، که باید حدود 3 تا 6 سانتی متر زیر شیر پرکننده و لوله سرریز باشد، یا اگر مخزن شما دارای آن باشد، درست روی خط پرکننده قرار دارد.

 

علائم دیگری که باید به دنبال آن باشید و نشان دهنده سطح نامناسب آب در کاسه توالت شما باشد عبارتند از:

 

یک توالت پر از آب

 

توالتی که اصلاً سیفون نمی‌شود

 

گرگرفتگی های ضعیف

 

آب به طور مداوم در توالت شما جاری است

 

همه اینها مشکلات نسبتاً رایج توالت هستند، اما در اسرع وقت به آنها رسیدگی کنید.

6 روش برای تنظیم آب در کاسه توالت

بسته به اینکه چرا سطح آب کاسه توالت شما کم یا زیاد است، می توانید چند کار مختلف را برای رفع مشکل امتحان کنید. برای شروع هر یک از روش های زیر، ابتدا باید بفهمید که سطح آب شما خیلی زیاد است یا خیلی پایین. سپس درب مخزن توالت را بردارید، با چرخاندن دستگیره شیر آب در جهت عقربه های ساعت، جریان آب را قطع کنید و یک بار توالت را بشویید تا مخزن خالی شود.

شناور توپ و بازو را تنظیم کنید

 

شناور توپ و بازو یک قسمت توالت است که شبیه یک توپ با یک بازوی فلزی است. برای تغییر سطح آب، باید پیچی را که بازو را به شیر پرکننده متصل می کند، تنظیم کنید.

 

اگر می خواهید سطح آب خود را بالا ببرید، با چرخاندن پیچ گوشتی یک دور در جهت عقربه های ساعت، پیچ را محکم کنید. برای پایین آوردن سطح آب، با چرخاندن پیچ گوشتی یک دور در جهت خلاف جهت عقربه های ساعت، پیچ را باز کنید.

 

علاوه بر تنظیم شناور توالت، باید بررسی کنید که آیا شناور سالم است یا خیر. یک بازرسی سریع بصری انجام دهید—اگر توپ دارای ترک، سوراخ یا خوردگی است، باید جایگزینی دریافت کنید. همچنین، توپ را تکان دهید. اگر از داخل آب شنیدید، آب را از شناور تکان دهید.

یک شناور سیلندر را تنظیم کنید

 

شناور استوانه ای استوانه ای با میله ای در وسط است. این شناورها در توالت های جدیدتر و مدرن رایج هستند. برای رفع سطح آب، باید ساقه تنظیم را پیدا کنید. ساقه تنظیم یک لوله بلند و نازک است که به شیر شناور و پرکننده متصل است.

 

اگر گیره رهاسازی روی ساقه تنظیم وجود دارد، آن را بالا یا پایین ببرید تا سطح آب تغییر کند. برای بالا بردن سطح آب، گیره را نیشگون بگیرید و آن را روی ساقه بالاتر ببرید. برای پایین آوردن سطح آب، گیره را نیشگون بگیرید و روی ساقه پایین بیاورید.

 

و اگر گیره آزاد وجود ندارد، پیچ بالای پایه تنظیم را سفت یا باز کنید. برای افزایش سطح آب پیچ را در جهت عقربه های ساعت و برای کاهش سطح آب در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. هنگام انجام تنظیمات، پیچ را فقط یک دور بچرخانید.

یک شیر پرکننده جدید نصب کنید

 

اگر سعی کرده اید شناور خود را تنظیم کنید و سطح آب شما هنوز خاموش است، ممکن است شیر پرکننده شما اشتباه کرده باشد. دریچه ممکن است نشتی داشته باشد، که به راحتی می توان متوجه شد که هنگام شستشوی توالت چه اتفاقی در مخزن می افتد.

 

برای نصب شیر پرکننده توالت جدید، مطمئن شوید که منبع آب توالت را خاموش کرده اید و آن را شستشو داده اید تا مخزن خالی شود. سپس، شیر قدیمی را جدا کنید. انجام این کار به سادگی باز کردن دو مهره است: یکی که شیر را به منبع آب وصل می کند و دیگری که شیر را به مخزن وصل می کند. احتمالاً باید از انبردست یا آچار استفاده کنید.

 

پس از انجام این کار، می توانید شیر را به سمت بالا و خارج از مخزن ببرید. سپس شیر جدید را داخل مخزن قرار دهید و آن را به منبع آب و مخزن وصل کنید.

دریچه های لوله کشی مسدود شده را پاک کنید

 

اگر توالت شما صدای غرغر می دهد، اگر جریان آب در توالت شما متوقف می شود، یا اگر جریان آب کند می شود، ممکن است لازم باشد دریچه های مسدود شده لوله کشی را پاک کنید. همچنین ممکن است متوجه بوی نامطبوع شوید. بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید، زیرا بالا رفتن از پشت بام برای دسترسی به دریچه‌ها می‌تواند خطرناک باشد، بنابراین قبل از تلاش برای انجام این تعمیر، این را در نظر داشته باشید.

 

ابتدا مشخص کنید که کدام دریچه دریچه توالت است. هنگامی که آن را پیدا کردید، دست خود را وارد کنید و هر گونه زباله را پاک کنید. سپس، از یک شلنگ باغبانی برای ریختن آب در دریچه استفاده کنید. اگر شیلنگ برای رفع انسداد کافی نیست، ممکن است لازم باشد یک مارپیچ فاضلاب 6 متری را در دریچه قرار دهید تا آن را پاک کنید.

لوله های خود را باز کنید

اگر در لوله‌ها گرفتگی دارید، سطح کاسه آب توالت شما نیز ممکن است خیلی بالا باشد. چند راه وجود دارد که می توانید برای حل آن امتحان کنید. برای یکی، می توانید 1 گالن آب داغ را در کاسه بریزید. فشار آب می تواند گرفتگی را از بین ببرد.

 

از طرف دیگر، می توانید سعی کنید توالت را غوطه ور کنید. به آرامی شروع کنید و به فرو رفتن ادامه دهید تا زمانی که احساس کنید گرفتگی از جای خود خارج شده است. اگر کار نکرد، می‌توانید از مارپیچ استفاده کنید، که به شما امکان می‌دهد تا فراتر از تله P برسید و یک گرفتگی را پیدا کنید و آن را از بین ببرید.

پیشنهاد مطالعه: بازکردن گرفتگی سینک ظرفشویی

 


ترک های خط مو در توالت خود را برطرف کنید

 

احتمال دیگر این است که آب از طریق ترک های مویی در توالت شما نشت کند. اگر متوجه کم شدن آب در کاسه توالت خود شوید یا اگر سطح آب با هر بار شستشو کمی پایین می آید، ممکن است نشت کند. به راحتی می توان متوجه ریزش آب در اطراف توالت روی زمین شد، اما نشت واقعی ممکن است زیر زمین باشد.

 

ترک ممکن است در مخزن یا کاسه شما باشد. بسته به اینکه ترک کجاست و چقدر بد است، بهتر است یک توالت جدید نصب کنید.

 

اگر می خواهید ترک را برطرف کنید، ابتدا باید منبع آب را قطع کنید. سپس محل را سنباده بزنید و با استفاده از یک چاقوی بتونه، اپوکسی مخلوط را روی ترک بمالید. بگذارید اپوکسی یک شبه خشک شود و صبح توالت خود را تست کنید.

 

نکاتی برای تنظیم سطح آب در توالت

 

پس از تنظیم هر چیزی در مخزن توالت، باید دریچه آب را دوباره روشن کنید و سعی کنید سیفون توالت را بشویید. با بررسی سطوح جدید آب، می توانید متوجه شوید که آیا نیاز به تنظیمات اضافی دارید یا خیر.

 

اگر تمام نکات را برای تنظیم سطح آب در توالت خود امتحان کرده اید و سطح آب هنوز ثابت نشده است، ممکن است مشکلی فراتر از حمام خود داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است به دلیل نشتی یا زنگ زدگی لوله ها، فشار آب پایینی داشته باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.